پیشنهاد سردبیر

وزارت دفاع روسیه امروز (یکشنبه) اعلام کرد که نیروهای این کشور ۲ جنگنده «سوخو-۲۷» اوکراین را طی روز گذشته سرنگون کردند.

تحولات جنگ اوکراین؛انهدام ۲ جنگنده «سوخو-۲۷» اوکراین توسط روسیه

وزارت دفاع روسیه در این باره گزارش داد: نیروهای هوافضای روسیه ۲ فروند جنگنده «سوخو-۲۷» (Su-۲۷) نیروی هوایی اوکراین را طی ۲۴ ساعت گذشته سرنگون کردند.

این وزراتخانه همچنین اعلام کرد که ارتش روسیه، «یک قطار راه‌آهن حامل سلاح‌های خارجی و همچنین یک تاسیسات تولید قطعات موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد را در منطقه عملیات ویژه نظامی طی روز گذشته منهدم کرد».

وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه نیروها و تجهیزات نظامی ارتش اوکراین در ۱۴۸ منطقه مورد حمله قرار گرفتند، افزود: پدافند هوایی روسیه طی ۲۴ ساعت گذشته، جنگنده «میگ-۲۹» (MiG-۲۹) اوکراین و ۵۵ پهپاد از جمله ۲۲ پهپاد را «خارج از منطقه عملیات ویژه نظامی» را سرنگون کرد.

این وزراتخانه همچنین گزارش داد که در نتیجه اقدامات گروه موسوم به «نبرد مرکزی روسیه»، نیروهای مسلح اوکراین ۵۴۵ نظامی و در پی اقدامات گروه «نبرد غرب روسیه» نیز ۵۷۰ سرباز خود را در یک روز از دست دادند.

طبق این گزارش، واحدهای گروه «نبرد دنیپر» روسیه نیز ۷۵ سرباز اوکراین را در ۲۴ ساعت گذشته از بین بردند و همچنین به تشکیلات سه تیپ اوکراینی خسارت وارد کردند.

در حالی که منطقه مرزی «کورسک» روسیه در ۶ اوت (۱۶ مرداد) مورد حمله گسترده اوکراین قرار گرفت، وزارت دفاع روسیه درباره تحولات میدان نبرد در کورسک نیز اعلام کرد: نیروهای مسلح اوکراین بیش از ۳۰۰ نظامی و ۲۲ واحد خودروی زرهی از جمله سه تانک و چهار نفربر زرهی را در نبردهای منطقه کورسک طی ۲۴ ساعت گذشته از دست داده‌اند.

این وزراتخانه با اشاره به اینکه اوکراین از زمان شروع درگیری‌ها در کورسک، بیش از ۱۳ هزار و ۴۰۰ نظامی خود و ۱۱۳ تانک را در این منطقه از دست داده است، خاطرنشان کرد که نیروهای دفاعی روسیه همچنین واحدهای اوکراینی را در نزدیکی ۱۴ شهرک در منطقه کورسک شکست دادند و ۶ تلاش آنها برای عبور از مرز این کشور را دفع کردند.

در حالی که نیروهای اوکراینی اواسط مردادماه با عبور از مرز روسیه وارد خاک این کشور شدند و منطقه کورسک را هدف حمله گسترده قرار دادند، نیروهای روس حملات خود از جمله در منطقه «دونتسک» را شدت بخشیده و در عین حال تلاش می‌کنند حمله غافلگیرانه فرامرزی اوکراین به کورسک را دفع کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال «جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک» را در منطقه «دونباس» به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین ماه‌هاست که از متحدانش خواسته است تا به کی‌یف اجازه دهند موشک‌های غربی از جمله موشک‌های آمریکایی و موشک‌های موسوم به «سایه‌ طوفان» ساخت انگلیس را به عمق خاک روسیه شلیک کند.

در همین حال، رئیس‌جمهور روسیه پیشتر در اظهاراتی با بیان اینکه ارائه مجوز به اوکراین برای استفاده از موشک‌های دوربرد برای حمله به اهدافی در خاک ما به منزله مشارکت مستقیم کشورهای عضو ناتو در جنگ علیه روسیه است، تاکید کرد: این موضوع ماهیت درگیری را به گونه قابل توجهی تغییر خواهد داد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.